17 Februari

Heej! :)

Mamma ringde när hon var på jobbet och sa att hon inte fick in folk.. så nu har jag fått två skit-turer en lördag och söndag, men de ger pengar och jag tackar aldrig nej till pengar! :) Hoppas på fler dagar! :) Jobbet är ju inte super.. men de kan allt va kul i vården med! :)

Igår (tisdag) så hoppträna jag för Jessika på stallet, fy bubblan vad jag och Dinah inte sammarbeta.. xD Men Dinah är ett krutskott som helst hoppar utan ryttare.. Hoppade en 3 kombination på ca 80cm och dinah drar tyglarna ur mina händer första hindret så de två återstånde var de att försöka ta tyglarna korta galoppen så att mellanrummet blev bra.. de skulle helst va 4 galoppsprång mellan varje men Dinah kuta och fick 3 varje gång, de var skitjobbigt att försöka korta hennes galopp! Sen hoppa vi muren och typ två galoppsprång innan hoppet skänkla dumhuvet jag på och jag fick ingen kontroll i hoppet.. men jag ramal aldrig av fast de var många obalanserande ögonblick den timmen! :) Hoppa även en oxer över vattenmattan.. men de var som vanligt.. Dinah hoppar allt.. helst utan ryttare! :) Men hoppträna är nog nått jag ska göra oftare.. men 200kr för en jävla timme uch!.. men skitkul var de! Funderar på att försöka hoppa oftare med en annan häst.. Dinah hoppar ju allt, men problemet med henne är ju att hon springer ifrån jobbet så man måste halvhalta varje steg hon tar.. tycker de är rätt svårt mitt i ett hinder i kutande galopp! :P Kanske skulle ta en seg häst som Sabine som hoppar om hon har rätt fart.. hihi! :D :D


Jag och Dinah!


Jag har lov nu och de är rätt mö tråkigt! De händer ju inget! :/


puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0